Friday, December 31, 2010

Bila Kau Tak Disampingku part 2

Sambungan kisah si ABC, si EFG & HIJ.

Assalamualaikum yawww!

Kisah ini terpaksa disambung ke peringkat seterusnye secara cepat dan tangkas ok sebab ade sorg peminat dah buzz kat fesbuk cakap cepat lah sambung. Ok-Ok ada unsur perasan disitu .baiklah. sila diam dan teruskan menaip.heee. teruskan!

Lets continue yawww!

Ermm..perkembangan si ABC dan si HIJ semakin intim nampaknye. Alhamdulillah.Syukur. Ehh.intim yang dimaksudkan disini bukan lah sampai ke tahap yg terlampau lak ea. Uikks..jangan lah dok pikiaq bukan-bukan naa.. Depa tuh kawan ja. Huh. Bagaimana pula dengan si EFG? Ermm. Dia still cam gitu lah. Terasa sendiri yang si ABC tuh dah berubah. Tapi konon-konon try nak chill and cool la. Padahal dalam hati sape nak tahu kan. Errr..cam pelik jek ayat tu. Malas nak delete punye pasal aku taip jek ayat tu balik semule. Padahal dalam hati sape tahu kan. Haaa.baru cam betul jek intonasi bunyi nye. Kalau ada words nak tuh cam dah lain maksud lak kan. Ayat kedua tadi yang dah diperbetulkan tu lah maksud aku. Actually kan, si EFG tu risau agaknya, ye la mana la tau kan si ABC tu betul-betul berubah then taknak kawan dengan dia. Ye lah, depa tuh rapat serapatnya. (ada ke dlm bahasa melayu ayat tu?). Every single time keep on text-ing, gurau sende dan sebagainya. Keakraban mereka ni hanya di bataskan dengan bahasa yang sedap didengar dan disebut bak adik-beradik. Sebab semua benda dan masalah si EFG tuh akan citer kat si ABC. So, apabila si ABC dan si HIJ sudah bersahabat dan rapat tu agaknye wat si EFG rase tersisihkan. Ermm.. orang yang tersepit sekarang adalah si ABC. Si ABC cuba untuk menjaga hati semua pihak. Hati EFG dia nak jaga. Hati HIJ pon dia nak kena jaga jugak. Haaa..one more thing. Sebenarnye, si ABC ni dah terpaut hati kat si HIJ. Dan dalam usaha untuk merapatkan lagi hubungan tu. Alaaaa.paham-paham jek la ye semua para peminat. Weewit.heee. Dan rasanya perkara ini sudah diketahui oleh si EFG kot. Tapi entahlah, si EFG ni ritu beria-ia bagi support baik punye kat si ABC tu. Tapi tup-tup tengok apa die cakap “si ABC dah berubah sejak dengan si HIJ”. Aihhh..ni apa statement pulak si EFG ni cube sampaikan kan. Kesian jugak kat si ABC tu. And for viewer info, si ABC ni dulu penah try nak tackle si EFG but si EFG ni cakap kawan-kawan la lagi baik kan. Ermm. Sekarang apa sudah jadik? Takkan perkataan cemburu sudah tertera difikiran kot? Opps.sori.

Cerita ni sebenarnya belum ada endingnya dan aku pon taktaw yang aku bakal post ke tak ending nye. Sebab perjalanan citer ini masih panjang kerana ianya based on a true story. Jeng jeng jeng. Pengakuan berani mati aku kan. Maaf pada sesiapa sahaja yang terasa. Maaaaaaaaaaaaaaaaaf! If after this ada sape-sape mahu boikot dan tanak kawan terserah kalian yaw. Aku hanya berkongsi pengalaman cerita. Ehh, macam aku punye citer pulak kan.

Sekarang aku nak try bagi pendapat based dengan citer tuh tadi.

Pada aku, situasi macam ni adalah satu situasi yang paling tak sukai oleh sape-sape jek kan. Sape suke nak jadik orang ditengah-tengah yang perlu menjaga 2hati dalam 1 masa. Sebab ianya terlalu sukar. Dalam situasi ini, si ABC tu sendiri yang kena nilai yang mana satu kawan dan yang mana satu istimewa. Layan sama rata. Tapi ehh.susah la. Issy, nak kasi ayat lagi senang paham caner ek. Errr.. (kejap sedang berfikir sambil layan lagu sejauh mungkin-ungu)

Ok, dah tenang sikit. Boleh sambung lagi.

Actually, bit difficult and confusing lah masalah ni. Si ABC tu kena slowtalk dengan si EFG tu baik-baik. Terangkan one by one. Tentang dia dan si HIJ, tentang relationship antara dia dan si EFG tu sendiri dan segala-galanya. Who knows mebi si EFG tu akan paham ke. Mana lah kita tahu kan. Tapi if si ABC tu dah terangkan semua tu dan si EFG tu nak gatai, gedik, ngajok dan sewaktu dengan nya tu maknanya die tu memang PMS. Tak paham PMS tu apa. Sila buzz aku tanya PMS tu ape.hahahha. Dan kau si ABC tak ya nak dok layan dah org PMS camtu lagi. Devil giler aku kan. Uikss takla. Maksud aku kasi lah masa utk si EFG tu berfikir. Ermm, dan kau si EFG, cube lah chill la woi! Kata dulu nak kawan ja. So wat la cara kawan. Mana ada istilah kawan boleh control kawan. Dan mana ada kawan yang cakap kawan tu berubah sebab kawan dengan orang yang kau pon tak bape nak kenal beliau tu sebenarnya. Tak baik salahkan orang lain. Kawan tu bertindak utk member support dan member nasihat. Bukannya untuk kondem kawan tu sendiri. Ya, mebi pada kau melawak. Tapi bile dah lame-lame agak-agak kawan kau tu sentap tak? Cuba kawan kau tu kondem-kondem kau si EFG mesti kau sentap dan sangat sentap kan. So same goes lah. What goes around comes around. Aku cakap macam ni bukan nak tunjuk aku ni excellent sangat,hebat sangat or ape-ape jek la. Aku taw aku ni lagi hina giler tapi bab-bab bende yang ada kaitan dengan perkataan kawan ni aku agak jaga sikit la. If kau cakap kau yang relationship korang ni dah ibarat “adik-beradik” so patut ke kau treat kawan kau tu camtu. Ehhh, aku yang emosi terlebih pehal kan.hee.sori ea..hahahha. fikir-fikirlah ye. Jangan nanti dah terlambat menyesal pulak.

Untuk semua.

Bak kata sape tah aku lupe. Tapi yang aku ingat wording die camni “ kawan is kawan , special is special” so pandai-pandailah bezakan. (ayat kekaseh tiruan kot.urmm. aku cube nak ingat ni)

Sepuluh jari aku susun. Ampun dan maaf dipinta sekali lagi ya. ( mintak maaf bukan sekadar di hari raye jek iye tak?hee)

Btw, Selamat Tahun Baru 2011 yaww! (baru sedar, entri ni panjang)

Ala.da nak balik penang. Cuti dah abis! Uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

Jumpa di entri 1st 2011 yaaa.

Wassalam.

p/s: mood belajar sudah kembali.

:)

No comments: