Thursday, December 30, 2010

Bila Kau Tak Disampingku.

Assalamualaikum yawww!

blogger-emoticon.blogspot.com Bear Emo BFHeart

1st of all nak ucapkan congratulation to Malaysia Team sebab kemenangan julung-julung kalinya Piala AFF Suzuki untuk season kali ni. Tak sia-sia yaw semua rakyat Malaysia support habes-habesan. Kat Fesbuk, kat blog-blog, kat twitter mahupun kat kedai mak aku ni pon semua kecoh-kecoh lagi pasal kemenangan tuh. Serius ini memang membanggakan negara weyh. Then PM Malaysia sendiri pon dah isytihar hari Jumaat ni bersamaan 31 Disember 2010 sebagai cuti umum. Ini betul-betul meraikan ni.heeee.

Ok, jom tinggalkan dulu cerite pasal Malaysia dah menang tu.

Sekarang kita bukak cerite baru.Cerite yang aku nak cerite ni hanyalah something yang aku nak sharing je. Hope tiada hati dan perasaan sesiapa yang terguris mahupon tercedera apabile terbace cerite aku ni. Ha, awal-awal aku dah mention.So,tanak dikemudian hari or dilain mase dok masam muka or dok sakit hati ngan aku. Aku berharap sangat. Al-maklumlah, Azrina Samsol @ Cik baby @ Ryna (pilih la yg mane satu korang panggil aku) ni SARKASTIK orangnye.Kadang-kadang perkataan dan baris ayatnye bisa buat orang PEDIH membacenye bak kata wanjoe kan. So,pre-cautionnye, pada sape-sape yg agak-agak bakal sakit hati dan pedih membace entri aku ni cepat-cepat tekan x kat atas tu ye.hehe.

Ok,let start yaw!

Permasalahan antara si ABC, si EFG dan si HIJ. Jantina masing-masing di rahsiakan. Errr. Ni bukan nak bergusip or ngumpat oke. Ini hanyalah sekadar berkongsi cerite. Ceritenye bermula camni, si ABC ni berkawan baik dengan si EFG since bile tu kite tak taw ye para peminat. Depa dua orang ni memang rapat and baik yaw! Entah macam mana tah tibe-tibe si ABC ni ade kenal la dengan si HIJ. Si HIJ ni baru jek kawan dengan si ABC, then si EFG tu taw la kot depa 2 orang ni dok berkawan. Mula-mula tu si EFG tu ok ja tapi dah lama-lama tu cam dah lain jek. Dia cakap si ABC cam dah berubah sejak kenal si HIJ. Goooosh! Apakah itu?

Cerita bersambung….

Cerita berkenaan akan disambung dilain entri ya para peminat. Erm, apa yang cube aku paparkan kat sini sebenarnya adalah dalam berkawan biasalah brooo ada sifat jeles menjeles, tacing mentacing dan sebagainya. Itu semua rencah dalam berkawan. Aicehhhh.ayat aku cam aku ni excellent sangat lah kan. Ya, aku juga manusia lemah yang masih dalam proses mengenal dunia. Tapi, tak salahkan memberikan pendapat.

Jadi, persembahannya aku hanya mahu berkata yang setiap dari kita tu mempunyai pelbagai jenis ragam dan perangai. Mahu berkawan tu seikhlasnya ok. Bukan kerana duit die melimpah ruah, die hot chicks or hot guys yaw! or sebab nak glamerrrr “I kawan ngan u ea ea” .. eewwww! Please lah. Buang segala nilai-nilai yang tak baik seperti di ayat aku tadi ye. Kawan dengan orang lain sebab HATInya. Sebab kau memang Ikhlas mahu kawan dengan nya.

Lagi satu, bak macam permasalahan tadi tu, aku nak ungkap 1 ayat jek. DOAkan lah kebahagiaan kawan tu dengan kawannya. Bukan berkata “ Kau dah berubah”. Ia boleh buat orang sentap weh. Ehhh, dah-dah citer tu aku sambung kemudian. Tak ley nak citer panjang sangat pasal tuh.tak seprise katanya.

Akhir kata, aku tak mintak orang ikut cara aku menangani masalah tapi aku hanya mampu berkata yang kita semua ada akal fikiran. Kita semua mampu buat keputusan yang bijak. Jadi fikir-fikirkanlah. Selamat beramal! (ayat belakang tu cam ayat radio lah!)

Maaf sekali lagi. Bukan niat dihati untuk berkata-kata sedemikian rupa. Jangan sentap ek para peminat. Mood arini stabil lagi.heeee. Dun wori bebeh! blogger-emoticon.blogspot.com


P/s: even kita ade kawan baru or ayat yang cam cool giler “geng baru” geng yang lama-lama tu jgn la nak dok dilupakan.

Ingat tu ye cik baby oi. (ayat ni utk diri sendirik jugak sebenarnye)

No comments: