Monday, September 6, 2010

Persiapan Raya.

Sabtu ( 4hb September 2010 )
Pegi Sogo ngan Tunku Abd Rahman. Nak shopping raye lah konon. Tapi, kat situ cam lautan manusia wey. SUMPAH! aku rimas. last minute shopping biase lah mak aku ckp. Errmm.. last-last mak, bapak ngan adek aku jek yg shopping. Aku takde ape yg bekenan dihati. yang berkenan hanye lah sehelai cardigan hitam yg dr dulu aku aim, tp dulu harge die mahal skrg da murah. So, aku sambar jek la. Mase kat Sogo, aku terserempak ngan Aiman budak bola JPNR. Pastu, mase nak buke tuh. time aku nga diri kat depan Semua House, aku terjumpe lak Kak Taj, awek abang Muner. Bual-bual jap pastu masing-masing bla buat hal sendiri sbb time tuh da nak buke. Then, mase nga jalan-jalan nak carik port buke, kalini terserampak lak ngan Fiqa. Can u imagine, mase kat Penang mase nak balik tuh tak jumpe die. Tak sempat nak salam-salam tuh sume sekali jek ley pulak kan jumpe kat Jalan TAR ni. ngah ramai-ramai org, Fiqa bole menjeritkan. hahaha. klaka syiall. Ok, pas salam-salam sume, die pon bla p kat mak die. n aku n family aku buke pose kat tepi jalan hanya minum air. Ouhh, bukan kami jek tp ramai lagi org senasib seperti kami.
Tanpa berlengahkan masa, kami sekeluarga pon lincah menuju ke One Utama, Damansara. Niat utama nak p makan. sudah lapo wey! Jalan punye jalan, akhirnye memasing decide makan kat THe chicken rice shop. Ohh, yee aku sgt kenyang ok sebab banyak makan. hehee. Tak jln byk pon kat OU, sebab OU da nak tutup. Wahh, mmg best pegi OU semate2 nak makan. EHH, lupe lak bapak aku ade beli brg kat situ. hee. N aku wat sesi fotografi kat sawah padi OU tuh.
hee. Tu jek persembahan hari sabtu, aku hanya beli cardigan hitam. Padahal, motif utama keluar tu nak p shopping barang aku. sebab aku tak beli ape pon. hahahahahah. last2 tgk. org lain tg shopping byk.
:)

Ahad ( 5hb September 2010 )
Destinasi shopping, p Mydin USJ. ikot mak aku p beli barang2 dapur kat situ. Pastu, p SACC shah alam jek. YES! arini hari aku bershopping. Memule p beli kasut kat SACC nama kedai dirahsiakan. hee. pastu p buke dulu kat Only Mee. yee.. arini aku mkn byk mase buke. pastu cam mengah nak jalan bershopping. hehehe. Destinasi seterusnya, Plaza Alam Sentral, nak carik baju kurung pulak. Kat SACC mahal kot baju kurung nye, tu yg gerak PAS. murah sket kot. Ok, baju raye aku pon dah aku beli. So, mission complete lah kirenye. Kesimpulan utk shopping harini adalah arini ari aku alk bershopping. hehehehe..

ok lah.
perot dah lapo balik dah ni.
so mahu p mkn sat.
:)

p/s: tak sabo nak blk jb!
:)

No comments: